20 Kasım 2015 Cuma

TURTLE İÇİN GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMİ KURULUMU

Merhaba arkadaşlar güneşten enerji elde etme konusunda ilk adımı attım aliexpres sitesi aracılığı ile çinden 1 adet 30 amp. lik solar şarj regülatörü sipariş ettim.
karavanda standart donanım olarak buluna 60 amp. lik akünün dolumu esnasında enerjinin düzenlenmesinde kullanılacak. önümüzdeki hafta 80 watlık bir güneş paneli alacağım gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.esen kalın.

SOLAR REGÜLATÖR

Tekrar merhaba arkadaşlar ben karavanımda 2 ayrı enerji sistemi kurmayı düşünüyorun 12 volt ile çalışan her şey için 80 watt güneş paneli 20 amp solar sarj regülatörü 60 amp jel akü 4 mm solar kablo
ve erkek dişi konnektörler.Bu ekipmanları aldım Yağışın olmadığı güzel bir günde montajını yapacağım sonuçlarını sizler ile paylaşacağım.



Merhaba karavanımda 2 ayrı enerji sistemi kurmayı düşündüğümü belirtmiştim 1.sitem tamam 12 volt ile çalışacak cihazlar için küçük ve ekonomik bir sitem olacak diğeri ise 220 cihaz ve aletlet ler için. 12 volt sistem için gerekli olan 80 watt güneş panelinin karavanın üstüne monte ettim solar şarj cihazina 4 mm lik kablolar ile bağlantısını yaptım ve aküye akım taşıyacak kabloları ve sitemi klemenslere çakmaklık ve enerji alma noktalarına iletimini sağladım şarj performansını yaklaşık 2 saat süre ile kendimce rapor aldım sonuçları son derece başarılı akü dolum hızı gayet başarılı son olarak güvenlik gereği akünün çıkış kablolarına (+ kablo) bir adet otomatik sigorta taktım bir sorun olması durumunda elle bile olsa kolaylıkla müdahale edebilmem için. şimdi önümüzdeki ay bu sisteme 2000 watt modifiye inverter bağlayıp düşük wattlı el aletleri saç kurutma makinesi blendır vs benzeri aletleri çalıştırmayı düşünüyorum adım adım enerji sistemini kurmaya ve sizlerle paylaşmaya devam edeceğim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder